Budweiser släpper burkar i amerikanska flaggans färger. Det ska ge pengar till personer som drabbats när en närstående skadats eller dödats i krig.
Det kommer en mängd olika kampanjer från världens största ölföretag och givetvis handlar det om att synas och att tjäna mer pengar på sina öl. Men i det här fallet finns det även med en helt annan tanke på Budweisers satsning.
Fram till 4 juli, den amerikanska nationaldagen, kommer man att sälja speciella burkar i vitt, blått och rött. Det symboliserar den amerikanska flaggans färger och den som köper dessa burkar bidrar också till att hjälpa andra.
1 dollar per burk går nämligen till Folds of Honor, en ideell organisation som finns till för att stötta partners och andra närstående till amerikanska soldater som skadats eller dödats i krig, och därmed inte kan försörja sina familjer.
Pengarna i organisationen går till stipendier som gör att de drabbade kan utbilda sig och får chansen till ett bättre liv.
Budweiser har stöttat organisationen i över tio år och har totalt dragit in hela 18 miljoner dollar, cirka 150 miljoner svenska kronor.
Som det verkar kommer de här specialburkarna bara att släppas på den amerikanska marknaden.