Göteborgsbryggeriet Poppels har vunnit ett par olika designpriser de senaste veckorna. Senast i helgen när det var det dags för Svenska designpriset.
Design är viktigt för Poppels, så därför är Magnus Pettersson på Poppels extra glad över priserna.
Först i september då Poppels fick brons i den internationella tävlingen Pentawards och så nu i helgen när han var på Berns i Stockholm och fick ta emot ytterligare ett pris.
– Vi fick People’s Choice Award för förpackningar för mat och dryck. Det är många duktiga som tävlar mot varandra så det är väldigt smickrande, säger han.
Poppels design tas fram i samarbete med byrån Pond Design.
– Vi är ett väldigt grafiskt varumärke och vi tror mycket på att det ska gå att känna igen Poppels i våra kläder, restauranger, sociala medier och etiketter.
– Sen valde vi från start något som skilde sig från branschen i övrigt och det kan ju gå både bra och dåligt, men vi tycker att det har gått bra. Att nu få extern verifiering på det nu känns extra roligt.
Svenska Designpriset är ett årligt evenemang där Sveriges bästa visuella kommunikation, grafiska design och identitet utses sedan 2005.