Bildspel
Christian Johansson och Anna Moritz gillade att kunna prova både korv och öl.
Korvfestivalen genomfördes i helgen för första gången i Göteborg. Då passade Poppels på att vara ölpartner och nådde tusentals människor med sina öl.
Efter ett par år i Stockholm var det i helgen även dags för Göteborg att få ta den av Korvfestivalen. I samma lokaler som ölälskare brukar vistas under All In Beer Fest vid Eriksberg, samlades nu korvälskarna och njöt av sina favoriter i två dagar.
För Poppels blev detta ett sätt att synas och nå nya kunder, men faktiskt också en väg tillbaka dit man ville redan från början.
– Kombinationen mat och dryck har varit viktig för oss hela tiden och när vi fick en förfrågan om att vara med här bestämde vi oss för att gå hela vägen, säger huvudbryggaren Daniel Granath på Poppels.
Drygt 4000 personer dök upp under de två dagarna och där kunde förstås Jonseredsbryggeriet nå ut till en hel del nya potentiella kunder. I Poppels huvudmonter fanns det dessutom möjlighet att prova sex olika kombinationer av korv och öl.
– Det finns en öl för varje korv och det är spännande hur olika båda produkterna kan vara. Vi hade tre olika sittningar inför festivalen för att hitta rätt kombination. Det går inte att säga att en öl passar till korv, för korv smakar väldigt olika, säger Granath.
Att kombinera mat och öl kommer även i fortsättningen att vara en viktig del av Poppels verksamhet.
– Vi vill gå åt det hållet. Under ett par år har vi fått rida på vågen och satsa på att brygga mer öl, men vi vill också gå vidare med kopplingen till mat.