Har du 30 miljoner över och vill marknadsföra ditt öl eller bryggeri? Då har du chansen nu, för NASCAR letar nämligen ny ölsponsor.
Öl och idrott står ganska nära varandra i USA. Det är inte alls ovanligt att öljättarna pumpar in mångmiljonbelopp för att vara sponsor till olika ligor och evenemang. Nyligen gavs sig dessutom Samuel Adams in i matchen genom att skriva ett stort sponsoravtal med baseboll-laget Boston Red Sox.
Populära racing-serien NASCAR står dock utan sponsor för tillfället. Nyligen blev det klart att Millers Coors hoppar av och avslutar det avtal där man spenderade cirka 4 miljoner dollar per år för att marknadsföra Coors Light. Det avtalet har varit i gång sedan 2008.
Förhoppningen är att hitta ett nytt bryggeri som vill synas i samband med tävlingarna, men att satsa drygt 30 miljoner kronor per år på ett sponsoravtal är kanske inget som vilket bryggeri som helst klarar av ens i USA. Nästa race körs 18 februari, så troligt är att man står utan ölsponsor då, för första gången på många år.
Fortsättning lär följa.