I tolv år har bryggeriet varit framgångsrikt. Nu ska en ny design lyfta Fremont Brewing ännu mer.
Fremont Brewing hör hemma i Seattle i delstaten Washington och hyllas ofta av ölintresserade personer. Framför allt är det kanske deras fatlagrade öl Rusty Nail och Bourbon Dark Star som det pratas gott om, men även andra öl brukar få bra omdömen.
Efter tolv år är det nu dags för bryggeriet att lansera ny logga och ny design. Det görs för att attrahera nya köpare och för att lyfta varumärket till nya höjder.
– I den här uppfräschningen har vi skapat en ny logga som ska användas på våra förpackningar, på websidan och på våra tapphandtag. Det är en utveckling och inte en revolution så våra fans kan vara lugna. Det blir samma goda öl, och bara lite nya coola burkar, säger VD Matt Lincecum på bryggeriet.
Bryggeriet har också släppt sin årsplan för ölen och där framgår att Rusty Nail släpps i juni, medan Bourbon Dark Star kommer att släppas i november.
Fyra nya humlefokuserade öl ska det också bli under året och de ska ha namnen Head Full of Dynamite, Summer, Field of Ferment och Cowiche Canyon.