Nu har Pabst köpt sitt eget bryggeri. 150 miljoner dollar kostar satsningen som löser ett stort problem för företaget.
Under flera år har nämligen Pabst Brewing Company bråkat med Molson Coors om bryggningen av deras öl, där Pabst Blue Ribbon är storsäljaren.
Pabst har bryggts av Molson Coors och det var tal om rättsliga processer när det samarbetet skulle avslutas. Men nu verkar allt ha löst sig.
Pabst köper nämligen det bryggeri i Irwinsdale, Kalifornien som Molson Coors lade ner tidigare i år. Affären har varit på gång under året och nu är alltså allt klart.
Men det är med överraskning man får konstatera att Pabst ännu inte har bestämt sig för att man ska brygga öl på anläggningen, där 450 personer jobbade fram till stängningen.
– Vi är glada att kunna slutföra förvärvet av fastigheten Irwindale Brewery. Vi fortsätter att genomföra vår förstudie för att avgöra om det finns en väg att öppna och driva bryggeriet och är fast beslutna att välja en väg framåt som är i alla våra intressenters intresse, kommenterar Adam Sher i ett pressmeddelande.