Bildspel
Med Falkenberg på nära avstånd så var även Carlberg lokalt. Här representerat av Karin Berntsson och Matilda Elvesson.
Shoppa i lågprisparadiset och sen dricka hantverksöl. Ja, det var tanken med helgens nya ölmässa i Ullared.
Nu var det ingen ren ölmässa utan även mat, whisky och vin fanns bland montrarna. Men på plats fanns i alla fall ett halvdussin bryggerier, alla med lokal anknytning. Halmstad Brygghus, Imperiebryggeriet, Carlsberg (Falkenberg), Wessinge Brygghus, Skelderwikens och Pine Ridge. Dessutom importören Kronhuset.
Idén till mässan kom från den lokale Harrys-krögaren Peder Andersson som kontaktade Fredrik Carlsson och Fredrik Almryd, som arrangerar en del andra mässor, exempelvis Oskarshamn och Eksjö.
– Ullared är ett besöksmål av rang och vi gör allt vi kan för att attrahera Gekås kunder, säger Fredrik Carlsson.
Under eftermiddagen var 500 biljetter sålda, men arrangörstrion trodde att det kunde komma in en del direktkunder på kvällspasset också.
Samarbetet med Harrys kan bli något som de kommer att utveckla vidare.
– Det har varit många studieresor från Harrys till våra mässor och det finns ett intresse centralt för oss, så vi kan dyka upp på fler ställen, säger Fredrik Carlsson.
– Ja, finns det bara en bra lokal, ett bra upptagningsområde och lokala bryggerier, lägger Fredrik Almryd till.