Öl och glass var i fokus hos Folk & Friends vid Hornstull under torsdagen. Det corona-anpassade evenemanget blev riktigt uppskattat.
Ölevenemangen är inte så många i dessa tider. Men när samarbetet mellan King Scoopa och Folk & Friends hade premiär under torsdagen gick det att gå på ölevenemang och ändå känna sig säker.
– Eventet är anpassat till tiderna som man kan förköpa i webshopen och sedan hämta upp i olika tidsfönster för att minimera trängsel, berättar Victor McCleary Olin.
Det gick förstås även att dricka ölet och/eller äta glassen på plats.
Ölet som hade premiär var Fragola, ett syrligt öl smaksatt med jordgubb och lime som bryggts tillsammans med Tempel Brygghus i Uppsala. På det ölet har det sedan också gjorts en sorbet i samarbete med Sam Fentie på King Scoopa.
Designen till öletiketten gjordes av Sara Villehaart och det kombinerade öl- och glassevenemanget pågår fram till söndag.
Här ovan ser du bilder från premiärdagen.