Mjödhamnen satsar på försäljning i England och USA. En guldmedalj i Mazers Cup lär inte försämra chanserna att lyckas.
Mjödhamnen kommer att lansera fyra olika mjöd på den engelska marknaden. Tre av dem kommer att bära namnet Grimfrost, som är en samarbetspartner i det här projektet.
– Det känns spännande, det ska bli kul att se hur det utvecklar sig, säger Johan Pihl.
– De saknade mjöd i sitt utbud och vi har pratat om det här ganska länge. Nu är det i gång och vi ska gå ut och marknadsföra det här lite mer nu, säger Pihl.
Efter sommaren kommer det också att bli en lansering av mjöden i USA.
En del transportstrul har försenat lanseringen en del, men med facit i hand kanske det har varit bra. Nyligen vann nämligen Grimfrost Jarls Brew, som på den svenska marknaden heter Mjödhamnen Dubbelt, guld i den stora mjödtävlingen Mazers Cup. Guldet kom i klassen för söta traditionella mjöd.
– Ja det kom ganska lägligt, vi är bara i början av försäljningen i England. Vi får se hur det går, säger Pihl.