Ett varumärke blir två för Hyllie Bryggeri. Nu lanseras Psychopipes som blir bryggerinamnet för de experimentöl som tas fram.
Hyllie Bryggeri har snabbt blivit ett populärt bryggeri och grundaren Michael Nathhorst har lyckats bra med sina öl. Sedan en tid tillbaka kontraktsbrygger han större batcher av bland annat sin india pale ale för att nå ut på Systembolaget.
Samtidigt görs det en hel del experimentöl och de ölen ska alltså samlas under varumärket Psychopipes.
– Våra olika varumärken kommer att rikta in sig mot olika målgrupper. Hyllie kommer att vara mer lokalt och ha ett standardutbud, säger Nathhorst.
Han jobbar i ett tätt samarbete med Thorsten Ekne som nyligen sålde ölstället Beer Ditch i Malmö Han kommer nu att vara mer involverad i ölproduktionen.
– Det har varit stor efterfrågan på Hyllies öl och det kan bli flera öl där som ska bryggas i större skala. Tanken med Psychopipes är bland annat att synas på olika festivaler, säger Ekne.
Psychopipes hade premiär under Brewskival i helgen och kommer nu att börja synas på olika håll i landet. Ett av de första projekten blir att göra suröl av en vört som gjorts hos Brekeriet.
– Vi tror och hoppas att ölnördarna ska hitta till Psychopipes och gilla det vi gör, säger Ekne.