Fyra timmar tas bort på fredagar och lördagar. Försäljningen rasar men personalstyrkan måste vara den samma. Anders Hansson är en av de krögare som drabbas hårdast av de senaste restriktionerna.
Med restriktioner mot restauranger och barer på grund av pandemin har Systembolaget varit räddningen för många bryggerier.
Men för Malmö Brewing och tillhörande ölbaren Taproom är inte Systembolaget någon räddningsplanka.
– Vi säljer 90 procent av vår dryck i vår egen bar, vi har varit nere på 20 procent av vår normala omsättning och jag har två bryggare anställda som inte har något att göra, säger han.
Nyligen var det dags igen. Nya restriktioner begränsar ölbarernas möjligheter att ta emot gäster och få in vettiga intäkter. De korta förvarningarna när det gäller restriktioner gör också att bemanningen blir för stor.
– Vi måste schemalägga två veckor i förväg. nu står vi med tre gånger så mycket personal som vi egentligen behöver.
Strategin med att satsa på egna puben och inte på Systembolaget har fungerat bra i många år. Men under pandemin har man inte haft den räddningsplanka som många andra haft.
Dessutom brukar Taproom ha öppet till 03.00, och har blivit en populär samlingsplats under de sista timmarna.
De intäkterna är som bortblåsta när man tvingas stänga 23.00.
– Vi har hela tredje våningen stängd. Med den här tidigare stängningen når vi kanske 30-40 procent av en normal omsättning på helgerna, säger Hansson.
Han har respekt för pandemin och för att folk blir sjuka, men är tveksam till om de gällande restriktionerna gör så stor skillnad.
– Det är inte lätt att vara politiker, det är alltid någon som är besviken. Men jag tror att man borde pusha hårdare på att få folk att vaccinera sig, då är vaccinpass en bra lösning. Jag tror att man satsar på fel typ av åtgärder, och folk börjar undra varför allt är krogens fel.
När Beernews besökte Taproom i fredags var det ändå hyfsat med gäster på plats under tidig kväll. För Anders Hansson handlar det nu om att göra det bästa av situationen, och givetvis hoppas han att restriktionerna ska försvinna så snabbt som möjligt.
– Vi har näsan över vattenytan, det är värre för nya företag. Vi står på en fastare grund nu är när vi startade för elva år sedan. Men det är tufft.