Nystartade Rörö Öl i Göteborgs skärgård är en av kandidaterna till Svenska Designpriset i år.
Det är byrån Rickard Frank Studio som tagit fram en grafisk identitet för Rörö Öl och nu tävlar den alltså med Volvo Group, SBAB och Google Ventures och andra om att få det prestigefulla priset.
– För oss som litet och nystartat bryggeri skulle det vara väldigt roligt och värdefullt att vinna i konkurrens med så stora spelare. Vi får helt enkelt en fantastisk marknadsföringsplattform, säger Thomas Alm på Rörö Öl.
– Vi tycker vi har lyckats väldigt bra med designen där vi har försökt hålla en genomgående struktur och utseende. I arbetet med att ta fram vår grafiska profil har vi haft en fantastisk hjälp av Franks studio. Som litet bryggeri så tror vi all publicitet är viktig för att nå ut och skapa ett bredare kundunderlag, där designen förhoppningsvis hjälper till att skapa ett intresse hos potentiella kunder.
Vinnaren utses med hjälp av både jury och folkets röster, där båda får lika mycket vikt. Den som vill rösta kan göra det här.