Försäljning och marknadsföring. Det blir fokus när Sandra Lööv startar eget företag som ska hjälpa bryggerier att nå framgång.
Sandra Lööv är kanske mest känd som Swedish Brewlady i sociala media, men har också jobbat som säljare på Drycks.
Nu är hon redo att satsa på eget företag, Spill Agency, där försäljning och marknadsföring blir viktigast. Duckpond, Odd Island och O/O är så här långt kunder när det gäller försäljning.
– Det är en bra start med tre kunder. Jag stannar där och ska sedan utvärdera, det är viktigt att jag kan jobba ordentligt för varje kund, säger Lööv.
Hon slutade på företaget Drycks i september och har sedan haft några månader på sig att fundera på framtiden.
– Jag ville känna efter vad jag verkligen ville göra. Jag hade saknat bryggerierna och att jobba med försäljning. Dessutom vill jag hitta kreativa lösningar när det gäller marknadsföring och där kan jag jobba med vilka bryggerier som helst.
Företaget har precis startats upp och Lööv tror att det finns en marknad för de tjänster som företaget erbjuder. En hemsida med mer information om satsningen håller på att skapas, men tills vidare finns Spill Agency i olika sociala media.
För att markera starten för företaget kommer det också att finnas två öl på alla Ölstugan Tullens barer på torsdag i nästa vecka. De är en del av serien Spill ICONIC-series och där har Odd Island och Duckpond tagit fram specialöl som ska serveras.
– Det har varit bra respons nu när jag kört igång, folk har varit positiva, säger hon.