Över 100 förslag kom in till Åbros designtävling. Martin Schmetzer vann och nu är hans vinnande design lanserad på flaskor och burkar.
Det var för ungefär ett år sedan som Åbros startade en designtävling som gick ut på att göra om utseende för ölserien Åbro Bryggmästaren.
Med över 100 deltagare fick juryn et svårt arbete men till slut vann designern Martin Schmetzer. Sedan dess har han jobbat tillsammans med bryggeriet för att få till alla detaljer.
– Det har varit en lång process och väldigt mycket jobb, men jag är jättenöjd med resultatet. Jag har fått vara delaktig genom hela projektet och det har inte kompromissats med designen längs vägen, vilket känns jättebra. Det ska bli jättekul att äntligen få presentera resultatet av ett års grundligt designarbete, säger Martin Schmetzer.
Det nya utseendet har premiär på Stockholm Beer & Whisky Festival och kommer sedan att lanseras även på restauranger och på Systembolget under oktober.
– Jag är oerhört nöjd med slutresultatet. I dess nya klädnad ser Bryggmästarens ut som det premiumöl det verkligen är. Den nya designen speglar på ett fantastiskt sätt det hantverkskunnande som kännetecknar Bryggmästarens, säger Henrik Dunge, vd och ägare i fjärde generation på Åbro Bryggeri.