Spendrups och svenska kocklandslaget har inlett ett samarbete där varumärket Melleruds Pilsner är i fokus.
Sedan tidigare har Spendrups lagt en hel del fokus på mat, bland annat som sponsor för tävlingen Årets Kock.
Nu tar bryggeriet ett steg till och inleder ett flerårigt samarbete med svenska kocklandslaget och svenska juniorkocklandslaget.
I ett pressmeddelande skriver Spendrups att ambitionen är att fortsätta utveckla svensk gastronomi och premiera mathantverkets betydelse.
– Jag är oerhört glad och stolt över att få presentera Spendrups med Melleruds som ny huvudpartner, säger Jens Ericsson, general manager för Svenska Kocklandslagen.
– Att få samarbeta med ett stort varumärke som sätter hållbarhet i fokus känns spännande och i linje med vårt arbete mot en mer hållbar framtid. Vi ser fram emot att utvecklas tillsammans.
Samarbetet inleddes i januari i år och det kommer att innebära en hel del aktiviteter framöver.
– Melleruds Pilsner brinner för det svenska mathantverket och vill vara en aktiv part i att stötta och utveckla svensk gastronomi, säger Maria Berggren, Produktchef Melleruds Pilsner.
– Därför ser vi det som både en utmaning och en ynnest att få vara en del i Svenska Kocklandslagets satsning på att försvara sina guldmedaljer i Culinary World Cup 2022 och Culinary Olympics 2024.