Stone Brewing har fått rena drömstarten på 2017. Under det första kvartalet ökade försäljningen med hela 18 procent jämfört med i fjol.
Kalifornienbaserade Stone har varit med länge och är ett av de största hantverksbryggerierna i USA. Men det hindrar inte företaget från att fortsätta växa.
En ökning av försäljningen med 18 procent gläder förstås företagsledningen.
Det är både nya och äldre öl som står bakom ökningen. Stone IPA och Stone Delicious IPA har båda ökat i försäljning. Men även nya öl som Ripper och Tangerine Express har sålt bra. Ripper sägs vara en av USA:s fem mest populära öl att köpa hem i sexpack.
– I en bransch som sägs tappa lite fart är det fantastiskt för oss att kunna visa upp tvåsiffriga försäljningsökningar, säger Stones vd Dominic Engels till sajten Brewbound.
Även i Berlin, där Stone startat ett nytt bryggeri, pekar siffrorna uppåt.
Under sitt första år landar mängden öl på cirka 2 miljoner liter.
– Det är fantastiskt att se hur bra det går för oss runt om i världen. Ni tittar vi framåt mot horisonten och hoppas på mer expansion i Europa, säger Engels.