Brewers Association har presenterat sin verksamhetsplan för 2021. Bland annat satsar man en tjänst på mångfald och lika behandling av alla människor.
Brewers Association är den amerikanska branschorganisationen för öl, med över 70 procent av USA:s craft beer-bryggerier på medlemslistan. Nu har man klart med planen för nästa års arbete och det sker en hel del förändringar i organisationens prioriteringar.
Bland annat tillför man en tjänst för mångfald, jämlikhet och inkludering. Den tjänsten ska innehas av Dr. Janel Nikol Jackson-Beckham, som tidigare jobbat som jämställdhetsambassadör för organisationen, med nu ska hon leda ett projekt som bara fokuserar på ovanstående frågor.
Det ska jobbas såväl internt som externt med dessa frågor, bland annat startas en ny blogg och sex gånger under nästa år ska Jackson-Beckham hålla digitala möten med bryggargillena i de olika delstaterna.
Utöver arbetet med mångfald ska Brewers Association också lansera en stor reklamkampanj under 2021, man fortsätter att slåss för att behålla den sänkta skatt som funnits de senaste två åren och det ska även fokuseras på att hjälpa de olika delstaternas bryggargillen när det gäller take away-försäljning och att leverera öl direkt hem till konsumenter.