Vad sägs om att ställa ut på en mässa med 400 000 besökare? I januari blir det verklighet igen för åtta svenska bryggerier.
Det är på den stora matmässan Internationale Grüne Woche i Berlin som de åtta bryggerierna ska finnas med för att servera öl och prata med besökare och andra utställare.
Redan i fjol var svenska bryggerier på plats och det gav tydligen mersmak för nu gör man satsningen igen.
– Genom att visa på de mervärden som Sverige har att erbjuda vill vi skapa tillväxt på den svenska landsbygden, säger Camilla Bender Larson från Jordbruksverket.
De svenska bryggerier som ska vara på plats är Poppels, Närke Kulturbryggeri, Nääs Gårdsbryggeri, Klackabacken, Wermlands Brygghus, Ängöl, Möllys och Lundabryggeriet. Dessutom ska Mjödhamnen finnas med för att lansera sina mjöd. 18-27 genomförs den enorma tyska mässan och totalt kommer cirka 25 olika svenska företag inom mat och dryck att finnas på plats.
– Det är ett starkt startfält och en bra kombination av stora och små företag samt svenska produkter som kompletterar varandra på olika sätt, säger Camilla Bender Larson.