Flera svenska bryggerier är och tävlar om Svenska Designpriset. Ett av dem är This Is How.
This Is Hows design tävlar i klassen för Identitet förpackning, en klass där även flera andra ölrelaterade bryggerier finns med, bland annat Bottenvikens Bryggeri, Brygghuset Finn och Nya Carnegie. Tidigare i veckan skrev vi också om Rörö Öl som tävlade i klassen Grafisk identitet.
– Design är extremt viktigt. Det är det första som du möts av och bygger upp en förväntan som vi bryggare måste uppfylla, säger Gustaf Ahlin på This Is How.
This Is Hows design är inte helt ny, utan ett fortgående arbete som pågått i tre år tillsammans med byrån Oh My Interactive AB. Och kanske är det viktigare för byrån än för bryggeriet vem som vinner:
– Vinner vi blir de glada i alla fall … Vi kanske inte får mer försäljning av en vinst här men det är absolut nåt vi kan använda framöver. Det skulle vara ett fint kvitto på att andra tror på det vi tror på i alla fall.
– Men det är svårt att säga om vi vinner. Det finns många snygga förpackningar och det är svårt att veta vart det går. Men jag tror att vi har en chans i alla fall.
Den som vill rösta i tävlingen kan göra det här.