Three Floyds använder sig av orden ”It’s not normal” i sin marknadsföring. Nu kräver bryggeriet därför att Abnormal i Kalifornien ska byta namn.
Det råder en rejält irriterad stämning mellan de båda bryggerierna efter att Three Floyd nu vänt sig till en domstol för att få Abnormal Brewing att byta ut namnet. Man menar att det är för likt ”It’s not normal”, en slogan som Three Floyds använder i en del av sin marknadsföring.
Hos Abnormal har beskedet mottagits med ilska och förvåning. Inte minst sedan de båda bryggerierna varit överens om att lösa det hela. Nick Floyd från Three Floyds lovade vid ett möte i Boston att sådana här stämningar bara skulle riktas mot de största bryggerierna.
– Då var Nick helt lugn angående det här och berättade för min partner Elvin att han skulle ordna upp det hela och att deras advokater bara jobbade för att skydda Three Floyds mot de stora bryggerierna, säger Abnormals grundare Rancho Bernardo till sajten West Coaster.
Nu ser det alltså ut att bli ett möte till, denna gång i rätten. Abnormals advokater räknar med att en sådan process kommer att kosta minst 100 000 dollar.