Fajten mellan Stone Brewing och MillerCoors går vidare. Det senaste utlåtandet från en domstol tolkade båda parter som en stor seger.
Det blev en hel del uppmärksamhet när Stone Brewing stämde öljätten MillerCoors i fjol. Stämningen handlade om MillerCoors öl Keystone, där ordet Stone lyfts fram på burkarna och Kalifornienbryggeriet menade att det skadar deras varumärke.
Sedan dess har jurister på varsin sida fått göra sitt jobb och nyligen har en första rond klarats av i en domstol.
Efter den ronden ser sig båda parter som vinnare. MillerCoors behöver nämligen inte avsluta försäljningen av sitt öl i väntan på en slutgiltig dom, och Stone är nöjda med att domstolen pekar på att deras varumärke har skadats.
– Det är tydligt att domstolen ser det här som vi gör, att det hela saknar grund. Vi hävdar att vi alltid använt varumärket Keystone på ett korrekt sätt, säger MillerCoors i ett pressmeddelande.
Även Greg Koch på Stone, mannen som presenterade stämningen via en video där han spottade ut det aktuella ölet, ser det hela som en seger. Domstolen pekar nämligen på att Stone har tagit skada av Miller Coors branding av ölet.
– Nu kan vi fokusera på att visa vilka skador det här har gjort för vårt varumärke, säger Koch i ett pressmeddelande.
Ska vi säga att första ronden blev oavgjord och att rond två blir avgörande?