Next Glass är företaget som äger Untappd. Nu går man nästa uppköp när digitala magasinet Hop Culture knyts till familjen.
Det var 2016 som företaget Next Glass tog över som ägare till populära ölappen Untappd. Den appen har spridning över stora delar av världen. Därefter har Next Glass tagit över betygssajten BeerAdvocate och företaget Oznr som jobbar med lösningar för att sälja öl digitalt.
Nu blir även ölmagasinet Hop Culture en del av Next Glass. Det Pittsburghbaserade magasinet grundades av Kenny Gould och man har bland annat arrangerat populära ölfestivalen Juicy Brews Craft Beer Festival
– Vi är stolta och glada att välkomna ett varumärke med värderingar och visioner som nästan är en spegel av våra, säger Trace Smith, vd på next Glass.
Inte helt oväntat är även Kenny Gould nöjd med affären.
– Vi skulle inte kunna vara mer uppspelta av det här partnerskapet. Trace och hans team har skapat världens största nätverk för öldrickare och vi ser fram emot att jobba med dem för att fortsätta producera bra innehåll och evenemang i världsklass, säger han.