Bildspel
Matilda Hansson Levin och Fanny Andersson kom till Nöjesguidens ölmässa för att hitta lite nya öl, de inte testat innan.
När Nöjesguidens ölmässa drog igång i lördags blev det utsålt och precis som premiäråret 2018 lyckades man samla en yngre och kvinnligare publik än vad som är vanligt.
Totalt var det 600 besökare som valde att spendera lördagseftermiddagen i Auktionsverket Kulturarenas vackra lokaler på Tredje Långgatan i Göteborg. Och många var unga och kvinnor. Till viss del förklarat av att Ölgäris även i år delat ut fribiljetter till sina medlemmar.
– Ja, lite annorlunda publik här än på andra mässor, jag har bara sett en av de ”vanliga” ölnördarna här och folk ställer andra, mer basic, frågor, säger Olle Nordberg på Brewgineers, som var ett av de närvarande bryggerierna.
Med ganska få bryggare på plats var det konstant folk vid alla bås. De bryggerier som valt att delta var Beersmiths, Brewgineers, Wet Whistle, Pine Ridge, Beavertown Brewery, Fourpure Brewing Co. och Blue Moon Brewing Company, de tre sistnämnda via importören Spendrups. För dem som ville ha ett glas vin på ölmässan fanns även Wine Mechanics på plats.