Vilken succé det blev för ölfesten i Luleå

BIldspel

Bild 9 av 16

Sussi Wikström, Marika Ingman, Tom Lillhonga och Christian Ericsson var alla inblandade i arrangemanget.

 

Det blev en riktig succé för Nolia Beer när man för första gången ordnade ölmässa i Luleå. Det blev utsålt och stundtals fick man hålla entrén stängd.

Beernews kunde konstatera redan i förra veckan att intresset var stort för ölfesten i Luleå. Då hade det sålts 1600 förköpsbiljetter och intresset fortsatte att växa.
– Vi har inte räknat exakt, men det var nog runt 2500 personer under dagen. Vi kunde ha 2000 inne samtidigt och vi fick stänga dörren under vissa tider, säger projektledaren Sussi Wikström.
Väl inne på mässan väntade ett gäng med norrländska bryggerier som hade tagit med sina mest spännande öl.
– Utställarna var mycket nöjda. Det var mycket folk hela tiden och vi hade satsat på breda gångar så att folk kunde ta sig fram och hitta utställarna, säger Wikström.

Hon konstaterar att det hela var mycket lyckat med glada människor utan någon fylla. Nu ska satsningen utvärderas och i någon form ska det satsas vidare.

– Vi får se hur det blir, det skulle också kunna bli mässa på någon annan ort, säger Wikström.
Här ovan ser du bilder från festivalen. Stort tack till Terese Brännström för bilderna.